خار سه گوش

خار فنری سه گوش چیست؟

خار سه گوش یکی از محصولاتی است که در شفت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌توانیم این محصول را مورد استفاده در صنایع مختلف عنوان کنیم. این محصول را با نام‌های دیگری به نام خارهای ستاره‌ای، خار شفت، خار نعل اسبی و … نیز می‌شناسند.

 

توضیحات

خار فنری سه گوش چیست؟

خار سه گوش یکی از محصولاتی است که در شفت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل می‌توانیم این محصول را مورد استفاده در صنایع مختلف عنوان کنیم. این محصول را با نام‌های دیگری به نام خارهای ستاره‌ای، خار شفت، خار نعل اسبی و … نیز می‌شناسند.

این نمونه محصولات صنعتی دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند و هر کدام در صنایع مختلف و در جایگاه متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خار سه گوش مدل‌های متفاوتی دارد که از میان آنها می‌توانیم به نمونه  din6799 اشاره کنیم. این محصول یکی از نمونه‌های پرکاربرد از میان خار سه گوش موجود در بازار می‌باشد.

شما برای آنکه بتوانید ابعاد و اندازه خار فنری سه گوش را با محصول خود تطبیق دهید، بهتر است ابتدا برای اندازه‌گیری خار فنری سه گوش اقدام کنید. این ابعاد و اندازه‌ها را باید از کنار خارها که قسمت باز محصول را تشکیل دادند، دریافت کنید. در این حالت ابعاد و اندازه محصول با کاربردی که شما از آن انتظار دارید یکی خواهد بود و قطعاً با دستگاه شما همخوانی لازم را خواهد داشت.

 

خار فنری سه گوش

شرکت‌های مختلفی برای تولید خار سه گوش اقدام می‌کنند. از میان این نمونه شرکت‌ها می‌توانیم به شرکت‌های تولید کننده هندی، چینی، آلمانی و …  اشاره کنیم. اینکه چه شرکتی محصول مد نظر شما را تولید نموده باشد در ابتدا مهم نیست، بلکه در ابتدا کیفیت خار سه گوش خریداری شده برای مصرف کننده مهم خواهد بود.

شرکت‌هایی که عنوان کردیم تا به امروز بهترین نمونه خار سه گوش موجود در بازار را تولید نموده‌اند.

خار سه گوش را به دلیل سه قسمت برآمده بر روی سطحی دایره ای شکل بدین نام می‌شناسند. در نظر داشته باشید در زمان خرید ضخامت خارها با یکدیگر متفاوت است و آلیاژ‌هایی که برای تولید این نمونه محصول‌ها استفاده شده است نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

به همین دلیل خرید محصول از برترین شرکت‌های تولید کننده می‌تواند در نهایت کیفیت محصول، کیفیت کار نهایی جمع‌بندی شده و موارد دیگر را در پی داشته باشد.

دهانه این محصول را بر روی شیارهای مخصوص قرار می‌دهیم و به وسیله انبر دست یا یک اهرم می‌توانیم آن را به داخل دهانه فشار دهیم.

زمانی که خار در قسمت‌های اصلی محل استفاده جاگیر شود شما توانسته‌اید خار فنری سه گوش خود را تثبیت کنید. یکی از موارد استفاده رایج این نوع خارها، در تولید کمربند‌های انتقال قدرت است. همچنین، خار فنری سه گوش در تجهیزات برقی و الکترونیکی نیز به‌کار می‌رود. حتی در اسباب بازی ها نیز از این نمونه محصول استفاده می شود.

استاندارد خار سه گوش

زمانی که شما برای خرید خار سه گوش اقدام می‌کنید تنها اندازه دهانه خار را مد نظر می‌گیرید. این موضوع در زمان جا اندازی خار می‌تواند شما را دچار سردرگمی نماید. به همین دلیل استاندارد خار سه گوش موضوعی تعریف شده در میان تولید کنندگان است.

آنها بر اساس استانداردهای محل مورد استفاده استاندارد خار را تعریف می‌کنند و سپس برای ورود به بازار محصولات خود را تولید خواهند کرد.  اگر فاصله دهانه دو خار باز را با a، قطر خار را با d، ضخامت خار را با t در نظر بگیریم، ابعاد و اندازه‌های استاندارد خار سه گوش از جدول زیر پیروی خواهند کرد.

 

استاندارد خار سه گوش

استاندارد ها تنها برای همخوانی ابعاد و اندازه‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند،  بلکه گاهی کیفیت و کارایی محصول در دستگاه‌های مختلف تحت تاثیر ضخامت، ابعاد و انداز مورد استفاده و ویژگی‌های دیگر قرار می‌گیرد.

استانداردهای بین المللی در دنیا با یکدیگر متفاوت هستند اما در صنعت تولید خار فنری سه گوش می توانیم عنوان کنیم که استانداردها به یک شکل در کشورهای تولید کننده مختلف تعریف می‌شوند.

همه این استانداردها بر اساس فرمول‌های ریاضی پیچیده و دقیقی تعریف شده‌اند.

به همین دلیل ایمنی و استانداردهای این نمونه محصولات در صنعت می‌تواند ایمنی نهایی محصول مورد استفاده را به ارمغان آورد. اگر ذره‌ای دقت از اندازه‌گیری‌های این نمونه محصولات کاسته شود، به عبارت دیگر میزانی به ابعاد و اندازه اضافه و یا از آن کم شود، سبب عدم جایگیری خار در محل مورد استفاده خواهد شد. اگر خار بزرگتر از محل مورد استفاده باشد، لق می‌زند و قطعاً این موضوع می‌تواند صدای عجیبی تولید کند و یا شل شدن اتصالات را در پی خواهد داشت.

همچنین اگر خار کوچکتر باشد، قطعاً دهانه خار از محل قابل اتصال داخل نخواهد رفت و همین موضوع سبب می‌شود تا شما به دنبال خاری با شماره بزرگتر باشید. با در نظر داشتن این موارد درک خواهید نمود که استاندارد خار سه گوش میتواند در کیفیت نهایی کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد. مهندسین در این زمینه دقت خود را به کار می‌گیرند تا با کمترین خطا این محصولات را تولید نمایند.

کاتالوگ خار سه گوش

کاتالوگ خار سه گوش می‌تواند به شما نحوه استفاده، نحوه انتخاب بهترین گزینه برای نیازتان، معرفی شرکت تولید کننده و موارد متنوع دیگر را آموزش دهد. در این حالت شما به عنوان خریدار کاتالوگ خار سه گوش را ورق خواهید زد و گزینه‌ای را که بیشتر از دیگری به آن نیاز دارید برای خرید انتخاب خواهید نمود. ساخت کاتالوگ خار فنری سه گوش صحیح می‌تواند شرکت را برای شما معرفی نماید. 

هرچه شرکت در راستای تولید کاتالوگ کوشاتر باشد، قطعاً محصولاتی دقیق را نیز تولید نموده است. همچنین شما ممکن است نام محصولی را ندانید و زمانی که کاتالوگ را مشاهده می‌کنید، بتوانید به نیاز خود پی ببرید و برای خرید نهایی اقدام کنید. در کاتالوگ خار سه گوش باید موارد مختلفی ذکر شده باشد.  مواردی که می‌تواند خریدار را برای خرید نهایی مجاب کند.

 

خار مدل  DIN6799

معمولا در کاتالوگ‌ها در صفحه ابتدایی معرفی شرکت، دستاوردهای شرکت تولید کننده و جوایز آن را مشاهده خواهیم نمود. در صفحات بعدی معمولاً عکس‌هایی از مدل‌های متنوع محصولات تولید شده در شرکت معرفی شده درج خواهد شد.

کاتالوگ موجود باید عکس‌های واضحی از محصولات را به بیننده ارائه دهد. همچنین در کنار عکس باید نام هر خار سه گوش را عنوان نمایند. ویژگی‌های آن را در کنار عکس و نام آن محصول بیان کند. اگر کاتالوگ دارای ابعاد و اندازه‌های دقیق باشد، خریداران راحت‌تر می‌توانند به نتیجه نهایی برای خرید دست یابند.

در انتها نیز باید عنوان کنیم که کاتالوگ‌ خار سه گوش گاهی دارای قیمت‌ نیز می‌باشند. برخی از مواقع فرد فروشنده قیمت را عنوان می کند و گاهی نیز در کاتالوگ درج خواهد شد.

تفاوت قیمت در زمان های مختلف، یکی از دلایلی است که فروشندگان و یا شرکت، از درج قیمت در کاتالوگ امتناع می کنند. در حالت کلی کاتالوگ خار فنری سه گوش همه آنچه که شما نیاز دارید تا درباره این محصول بدانید را عنوان خواهد نمود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خار سه گوش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خار سه گوش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی