واشرفنری

هنگام خرید واشر فنری باید به بعضی استاندارد ها توجه کنید. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین و ضروری ترین  استاندارد هایی که باید به آن توجه کرد، استاندارد DIN 127 می‌باشد.

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

شناسه محصول: نامعلوم دسته: ,

توضیحات

واشرفنری

واشر فنری چیست؟

همانطور که میدانید، واشر فنری، نوعی حلقه است که در جنس های گوناگونی همچون فلز، پلاستیک، آلومینیوم و برنز و …. ساخته می‌شود. واشر ها در انواع گوناگونی همچون تخت، فنری، شانه ای، ضربه گیر،C شکل و … تولید می‌شوند. اما واشر ها در حالت کلی به دو دسته فنری و تخت، تقسیم بندی می‌شوند. در این مقاله، ویژگی های واشر فنری و کاربرد های آن را مورد بررسی قرار میدهیم. برای اتصالات پیچ و مهره های شش گوش از واشر فنری استفاده می‌کنند.

همچنین وزن بین پیچ و مهره، بر روی واشر سوار می‌شود. همانطور که گفتیم، واشر های فنری، شکل حلقه مانندی دارند که از وسط، برش خورده اند. این برش خوردگی موجود در واشر، باعث می‌شود که دو لبه آزاد در این وسیله وجود داشته باشد. ناگفته نماند که لبه های آزاد موجود در واشر، مقاومت این وسیله را افزایش می‌دهد. زیرا لبه های آزاد باعث ایجاد اصطکاک می‌شود.

واشر فنری

کاربرد های واشرهای فنری

همانطور که میدانید، واشر ها از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار هستند که در این قسمت از مقاله به کاربردهای این وسیله می‌پردازیم. واشر فنری در صنایع خودرو سازی، پل سازی، پتروشیمی، مهندسی و … کاربرد های بسیار زیادی دارد. یکی از اصلی ترین کاربرد های این نوع واشر، اتصال بین پیچ و مهره می‌باشد. زیرا به دلیل وجود اصطکاک در بین پیچ و مهره، مقاومت آن افزایش می‌یابد. ناگفته نماند که این مقاومت با ایجاد هرگونه ضربه و فشار از بین نمیرود.

واشرفنری

در هنگام استفاده از واشر فنری باید دقت کنید که پیچ و مهره به خوبی به هم وصل شده باشند. همچنین این نوع واشر ها باعث می‌شوند تا قطعه اصلی یعنی پیچ و مهره به خوبی حفظ شوند و هیچگونه آسیبی به آن ها وارد نشود. در غیر این صورت، مقاومت واشر کم می‌شود. لازم به ذکر است که امروزه واشر های فنری که از جنس فولاد، استیل و آهن گالوانیزه هستند بسیار پرطرفدار می‌باشند. ضخامت این نوع واشر ها معمولا از 1 تا 4 میلی متر می‌باشد. همچنین وزن آن ها حدود 443/. تا 6/53 گرم می‌باشد.

واشرفنری

کاربرد های واشر فنری

هنگام خرید واشر فنری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید واشرفنری باید به بعضی استاندارد ها توجه کنید. به عنوان مثال، یکی از مهم ترین و ضروری ترین  استاندارد هایی که باید به آن توجه کرد، استاندارد DIN 127 می‌باشد. همچنین دقت کنید که این نوع واشر، حالت فنری مناسبی داشته باشد.

به عبارتی دیگر، شل یا سفتی بیش از حد آن باعث شل شدن یا سفتی بیش از حد اتصال پیچ و مهره ها می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که باید در حین تهیه واشرفنری به آن توجه کنید این است که از آلیاژ ها و مواد با کیفیت تری برای تولید این وسیله استفاده شود. زیرا این امر باعث می‌شود تا واشر عملکرد بهتری داشته باشد. ناگفته نماند که مناسب ترین آلیاژی که برای تولید این نوع واشر به کار برده می‌شود فولاد است. اما امروزه برای تولید این نوع واشر ها از برنج، پلاستیک و مس و … استفاده می‌کنند.

واشرفنری

توضیحات تکمیلی

واشرفنری

10, 12, 14, 16, 18, 20, 6, 8

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واشرفنری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واشرفنری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی